Урок 1. Креатив
img

Цілі уроку

  • Що означає працювати з креативом та як відбувається процес пошуку wow-ідей: від задуму до продакшину
  • Що таке штурм ідей: як їх генерувати та фільтрувати
  • Як виглядають креативні команди та до чого тут “плавання” та занурення у себе


"Почни розвивати свою креативну чакру!"

Креативниками не народжуються. Креатори — це не вигадані персонажі, а реальні люди, які ходять поруч, копаються в брифах та створюють “великі ідеї”. А креативність, вона існує у кожній діяльності: від продакшину відео до маркетингу. Головне почати мислити креативно.

Що означає бути креативником?


КЕЙС 1. Від ідеї до продакшину

img

Читати теорію нудно. Знаємо. Але знання не з’являються просто так. Вирішення — у детальному кейсі. У нього ми помістили досвід різних компаній, розповіли про роботу креативних агенцій, структуру команди та етапи створення креативу. В кінці кейсу на тебе чекає завдання для перевірки на креативну сумісність. Поїхали!


Етап 1. З чого починаємо?

Робочі завдання бувають різні, частіше за все — це запит на креативні ідеї. Потрібно зробити щось, що принесе захоплення та метеликів в животі у користувачів, а бізнесу принесе прибутки, імідж та впізнаваність. Це може бути повідомлення в Telegram або задача в Trello — головне, щоб була ввідна інформація. На цьому етапі відділ знайомиться з загальним обсягом роботи, а деталі уточнює на дебрифінгу — безпосередньо з клієнтом та менеджером. ** На самому дебрифінгу команда задає якомога більше питань, щоб дізнатись більше та приймає рішення — брати задачу в роботу або ні.

До креативного відділу задачі приходять від:

  • акаунт-відділу — з запитами від нових клієнтів;
  • проджект-менеджерів — вони ведуть проєкти та часто дають задачі для креативних рішень;
  • інших відділів других — наприклад, дизайну, продакшину чи реклами.
Круто, коли у команди є стратег, який задасть вектор для креативних задач. Але, на жаль, він є не у всіх компаніях

Завдання!
Зареєструйся в Trello та почни працювати з цим інструментом для своїх персональних справ, щоб познайомитись з його інтерфейсом. А далі й в роботі стане у пригоді.

Етап 2. Працюємо з клієнтами! А що після брифінгу?

Після брифінгу команда визначає для себе зручний формат роботи. Тут все в руках креативника — він або вона йде за інтуїцією та вирішує який метод обрати: штурм, медитація та інше. Кожен має свій підхід — сьогодні ти майстер пінг-понгу ідей, а завтра наодинці випишеш два блокноти ідей.
Із сотні ідей відсіюється 97%. Залишати не більше трьох, які обираються командою. Як це відбувається: спочатку описуємо ідеї у два-три речення, далі кладемо у мішечок та дістаємо по черзі — на загальне обговорення. Це допоможе подивитися на креатив свіжими очима. У відборі ідей можуть брати участь різні члени команди: менеджер, стратег, акаунт, дизайнер тощо.

Завдання! Час навчитись генерувати ідеї. Спробуємо опанувати методику провокації «заміна». Суть — зміна елементів об’єкта, з яким ви працюєте, або фокусу.

Як виглядає алгоритм?

Практика

  • Використай сформульоване фокусування вище або візьми будь-яку актуально для себе задачу. Наприклад, урізноманітнити вечірні заняття.
  • Зміни декілька слів у формулюванні. Наприклад, вкрасти вечірні заняття.
  • Зрозумій принцип: чи можливо таке в реальному житті?
  • Долучитись до вечірніх занять друзів або знайомих. «Вкрасти» заняття в улюбленого персонажа/особистості. Запиши ідею та спробуй зробити теж саме з «проводити час з друзями»/«смачно повечеряти з родиною».


Етап 3.
Ідея обрана. Як представити її клієнту?

  • Після вибору ідеї, потрібно деталізувати пропозицію. Розписати усі тизери, рекламні меседжі, зібрати конкретні приклади та референси проєктів. Усе це для того, щоб допомогти клієнту зрозуміти суть ідеї та візуалізувати її.
  • Далі презентація на зустрічі з клієнтом в офісі креативного агентства або клієнта. Концепцію, зазвичай, презентують креатори, а бюджет та KPI проєкту — проджект-менеджери.
  • Основа у роботі — довіра, повна самовіддача та гнучкість. У процесах є місце легкому хаосу, потому що задачі дуже різні та не мають одного шаблону. Найкраща комбінація — гнучкий та логічний процес з чіткими дедлайнами і сильна команда. Процес роботи тут не інструкція для виконання, а базовий етап роботи та комфорт усіх учасників.
  • Найбільший ризик — втратити робочу синергію. Вона дуже важлива, бо спільний вайб вирішує усе.


  • Завдання

    Заціни креативні кейси різних агентств. Спочатку, перейди за посиланнями, як ми тобі рекомендуємо. Далі спробуй нагуглити більше кейсів, щоб дізнатися більше про креативну індустрію та рішення для різних компаній.




Кейс 2. Як виглядають креативні команди?

Кейс креативного агенції, Blacklight В основі структури агенції — креативна демократія. Відділи без креативного директора, але є реактивні продюсери. Це один із трендів робочої структури агенцій. Команда: 38 осіб.
img

Структура агенції:

  • Креативна продюсерська група: генерують ідеї
  • Продюсерська група: займаються реалізацією ідей
  • SMM-відділ: пишуть тексти, щоби ідеї запалювали цей світ
  • Відділ по роботі з блогерами: працюють з інфлюенсерами для просування ідей
  • Дизайн-відділ: створюють візуальні креативи для ідей
  • PR:думають про канали просування ідей
  • Відеопродакшн: працюють над відеороликами для посилення ідеї
  • Back-офіс: роблять так, щоб усім комфортно працювалось і зарплати приходили вчасно
  • Ньюбіз-відділ: займаються пошуком та залученням нових клієнтів


Цитата:

Креативні процеси доступні для кожного — у брейнштормі може брати участь будь-який співробітник. Ми пробували різні формати: і ділити креативні команди, і залучати запрошеного креативника в штат, і брати креативників на фрілансі. Але досвід показав нам, найефективніше — це брейншторм усією командою. Ідеї, які обирають клієнти, іноді вигадують ті, від кого навіть не очікуєш. Виконавчий директор агентства Blacklight, Маша Зайцева

Переконати клієнта, вирішити конфлікт у команді, представити свою ідею — для цього потрібно розвивати комунікаційні навички. Попливли розвивати їх разом!

«Заплив» виконаємо за такою схемою: копирсатися — переварити — відфільтрувати — оформити. Відправна точка роботи — самодіагностика.

Як виглядає алгоритм?

  • «Намочити ніжки». Починаємо зі збору релевантної інформації про себе: спочатку аналіз своїх сильних та слабких сторін. Далі аналіз того, як тебе сприймають інші. Допоміжні питання цього етапу:
  • «Затримка дихання». Час, щоб спокійно переварити усю інформацію, прогулятись, поспати, помедитувати та зайнятись спортом. Усі ці активності допоможуть тобі перевести дихання та знайти ще більше інсайтів.
  • «З головою». Через день знову повернись до своїх записів, адже час сфокусуватись на тому, що тобі дійсно подобається і відпустити усе нав’язане. Вибір зроблено? Тоді пірнаємо.
  • Рефлексія, рефлексія та ще раз рефлексія.