Урок 2. Детально про продукт
img

Цілі уроку

  • Дізнатися про розробку продукту (Product Development) та цикли цього процесу
  • Зрозуміти процеси та принципи роботи ІТ-спеціалістів в аутсорс компаніях
  • Пройти тест, щоб перевірити себе та отримати доступ до наступного уроку
Факт: від типу ІТ-компанії дуже багато залежить. До прикладу, процес розробки продукту та його функції, швидкість затвердження правок, залучення в A/B тестування та навіть програма адаптації нового співробітника на робочому місці. Такі нюанси краще знати наперед, щоб бути в темі.

На минулому уроці ми розповідали про ІТ-жизу, а цього разу заглибимось у життя продуктових компаній та сам процес створення продукту від ідеї до запуску



PRODUCT DEVELOPMENT CYCLE

img

Дисклеймер: цикл розробки продукту є частиною життєвого циклу товару. Product Development Cycle ≠ Product Life Cycle

Фух, ну і табличка, подумаєш ти. Насправді розробка нового продукту — це дійсно цікава подорож, що включає багато людей та процесів. Якщо спростити, то цикл розробки продукту — це планування роботи над ним, його розробка та оцінка. Етапи PDС наступні



Планування

Етап планування — фундамент будь-якого продукту та складається з робіт, що потрібні перед початком самої розробки. На цьому етапі варто переконатись, чи дійсно існує надійний бізнес-аргумент та стратегічний план, щоб стартап або компанія отримали шанси на успіх. Спочатку: дослідження ринку та аналіз конкурентів, щоб зрозуміти, хто рулить. Таке дослідження повинно відповісти на питання:

  • Хто цільова аудиторія?
  • Чи потрібна продукція? Чи можна це підтвердити за допомогою загальних опитувань, опитування клієнтів чи цифр споживчих витрат?
  • Хто конкуренти на ринку і як товар може конкурувати з ними?
  • Яка потенційна частка ринку для продукту?

У дослідженні також потрібно врахувати вартість виробництва та ціни на продукт. Якщо відповіді на запитання знайшлись, то це означає, що у продукту є потенціал та прибутковість. Велика ідея готова до розробки. Залишилось тільки окрім бізнес-кейсу пропрацювати «дорожню карту» та стратегічний план. Ці дві важливі штуки потрібні для того, щоб розрахувати продукт у довгостроковій перспективі та при потребі вносити зміни. Бо ринок та конкуренція — динамічні явища.



Розробка

Простіше кажучи, це коли продукт будується за допомогою програмного чи апаратного забезпечення. Звучить ізі, але насправді — це комплексний та об’ємний процес розробки функцій на основі їх специфікацій та історій користувачів. Після чого функціонал потрібно проранжувати за складністю та пріоритетами. Це допоможе визначити, які функції потрібні найбільше, і наскільки трудомістким буде створення мінімально життєздатного продукту (англ. Minimum viable product — MVP).

Зазвичай, перший випуск продукту не буде містити усіх функцій. Потрібно буде розробити спочатку MVP, що буде містити основні функції, необхідні для того, щоб продукт змогли затестити перші користувачі та дати фідбек.



ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

А тепер на реальних кейсах дізнавайся, як працює PDC в інтерв’ю з Катериною Пархоменко, Project Manager в аутсорс компанії Softserve. Скоріше дивись та занурюйся у розробку IT- продукту на практиці.